Monday 18 March 2013

KEJAYAAN HIDUP!!!

ASSALAMMUALAIKUM...
"HIDUP MEMERLUKAN PENGORBANAN,PENGORBANAN MEMERLUKAN PERJUAGAN,PERJUAGAN MEMERLUKAN KETABAHAN,KETABAHAN MEMERLUKAN KEYAKINAN,KEYAKINAN PULA MENENTUKAN KEJAYAAN,KEJAYAAN PULA AKAN MENENTUKAN KEBAHAGIAN"

Pejam celik,pejam celik dan teruskan lagi memejam..tak aku sedar dh masuk pertengahan bulan MARCH..Maka tak aku sedari,aku pun dh mula nk melangkah menghabiskan DIPLOMA aku..tinggal lagi 2 bulan sahaja untuk aku masih lagi merasa memegang status MAHASISWA..Dulu masa zaman2 skul,doq mai beragan nie..Tak sabar nk habis belajar sebb nk masuk IPT kononya nk jugak lh merasa pangkat panggilan MAHASISWA tu..& tak leh blarr pulak 2 nk jugaq merasa ader juniour n seniour..huhuhuhu..dh merasa tu semua..baru aku dpt bezakn zaman skul lgy best beb..masa zaman skul lh macam2 leh wat...lebih2 lgy bila menjelang magkin naik tingkatan tu..kononyer dh kira otailh..adeq2 bawah bler nmpk jer akak2 otai nie..semuanyer tunduq n takut..masa 2 rasa kamilh yg berkuasa..bler dh besar nie doq pikir2 balik rasa mcm mengong2 jer..hehehe

Sepanjang aku hidup nie,x sangka aku dh mula melangkah sikit demi skit untuk mencapai kejayaan hidup aku yang sikit sebanyak berbagai-bagai rintangan,dugaan yang aku tempuhi..ALHAMDULILAH berkat usaha,berkat doa dari keluarga aku,keluarga agkat n kawan2 aku yg lain.aku dapt bertahan sampai ke peringkat nie..wahhh dh macm menang aword dh...ahhh idaq kisah lh..kiranyer aku hampir nk menang lh nie..menang unttuk mendapatkan DIPLOMA aku yg sekian 3 tahun aku bertengkus lumus...hahaha bwu DIPLOMA dh nk kecoh pulaq aku nie..

Setiap manusia pasti mempunyai impian yg setinggi gunung nie..aku pon x lh terkecuali.impian aku nk belajar setinggi yg boleh...sekurang-kurangnya aku nk dapatkn pangkat Prof.Dr..wahh gittuu kelas ko mak..cer bayangkn kalau depan nama aku tu ader Prof.Dr..tapii beragan angan jerlh...DIPLOMA nie pon study maen2..nk x nk jer nie kn pulak nk ke tahap itu..owh idaq lh...Exam pown last2 minit baru nk study..tpy x syok lh beb study awal2...baru lh d namakn student study akhir2 nie..nikmat mood exam 2 mmg betul2 gila terasa yg amat..tapi 2 bagi akulh..tak usah lau kome mengikutnya hahah

Tapi bagy aku,sepandai mana pun kamu,setinggi mana pon pangkat kamu ada,sekaya mana pon kamu...kalau idaq mendirikan kewajipan solat kepada ALLAH S.W.T..memang idup idaq d berkati..lebih2 lgy tanpa restu doa dari seorang ibu yg selama 9 bulan memboyot mengandungkn kita..memang sepanjang hidup kita tiada restu oleh nyer..Jika kita patuh ngan kedua-dua nie barulh hidup kita di berkati beb...

"APAPUN YANG TERJADI PADA DIRI KITA,FOKUSLAH PADA MASA DEPAN DARIADA BERFOKUS PADA MASA LALU.FOKUSLAH PADA RENCANA DAN APA YANG AKAN KITA LAKUKAN.MEMBANGUN TINDAKAN POSITIF UNTUK DAPAT MENCAPAINYA.TUTUP LEMBARAN PADA MASA LALU,KITA RENCANAKAN MASA DEPAN.KOREKSI DIRI ADALAH CARA MEMBANGUN SIKAP HIDUP POSITIF"






No comments:

Post a Comment