Thursday 24 January 2013

SELITAN HATIKU!!!

ASSALAMMUALAIKUM..
"LIHATLAH DI SEKELILING KAMU &TEGUHKAN PENDERIANMU,SEPANJANG HIDUP & USIAMU JGN MUDH B'PTUS HRAPN, SENYUM YG KAU BERIKAN & AIR MATA YG KAU TITISKAN,SIMPAN.. JAFIKN TAULADAN, SEGALA YG KAU PANDG & DENGAR,SIMPAN BUAT PENDOMAN..."

Terbitnya kebaikan dry k'brukkn & t'bitnye amln dry pengetahuan..wahh gituu...klaz ko mak...urmm inilh perubahn aku dry dulu yg berpakaian x ckup kain now ke pakaian yg betul2 menutupi aurat aku sebgi seorg wanita..tpy x mudh untuk sesorg 2 berubh ke jln yg kebaikkan..mmg teramt payh sey..2 lh di nmkn godaan syaitn..aku bukn nk kata aku nie dh berubh ke jln kebaikkn 100%..idaqlh..aku pun x lh sempurna lgy..lebih2 lgy tag pergai aku nie..hehehe..tpy untuk aku cbe menjdy yg lebih baik nie..mkn mse kot..maklumlh pintu hty bru nk membukak skit domi skit..

Dlu..aku mmg sosial yg t'amt ..2 lh din kne pkse leh aboh din masuk KUIS..pehh kli pertme aku kne orentasi dekt KUIS mmg aku rse nk lry jer..tiap2 hry aku dok tpon mama aku..dok nges memonjgnyo..hty seorg ibu msetylh dyer tahu perasaan ank nyerkn??? tpy skit demi skit aku mula bleh accept ngn kehidupn seperty skung nie..lgy pon syukur alhamdulilah..kalau x comferm2 aku masih lgy berpagai syaitan..

Dulu setiap kali aku nmpk jer org yg berpakaian jubah.bertudung labuh,berpudar...aku pndg rendh sgt2..aku doq pkir,"eh!!dowg nie x pns ker"..smpi kn aku terpkir alahh..x semestinye org mcm dowg 2 baik..nth2 berlakon jer 2..subahanallah smpi mcm 2 sekali aku katakn..now, sekrg setiap kali aku selisih ngn mereka seperty ini..aku betul2 merasakn..subahanallah..algkh mulia nye mereka di pandgan matamu ALLAH...aku merasakn diri aku nie terlalu hina & jahil bila ngn mereka..tpulh..lau aku tidaq teringin untuk free hair kembali..n berpakain seperty dlu..lebih2 lgy skung nie kemain berlmbak trend2 yg aku liht skung..tpy aku hnyer pkir itu smue godaan semata-mata..aku hrp diri aku yg berakaian skung nie akn kekl..

Aha...aku jns benci lau org yg suka sgt2 pksa aku nie...kononyer keslhn org lain nmpk..tpy keslhn diri sendry..hampeh..lebih2 lgy jnis suka sgt mendesk..nth paper jer...bgy aku..perubhn  seseorg 2 tdq perlu d pkse n mendesk...ia nyer akn dtg ngn sendiri..setiap manusia psty akn nk perubhn dlm dirinye sendiri..cuma masa yg sesuai saje...btul x???

kali nie...aku nk selitkn kata-kata mutiara yg pernh RASULULLAH S.A.W yg pernh bersabda sempena pda hry nie merupakan hari kelahiran baginda.. Baginda pernah bersabda bargsiapa yg hafal & m'amlkn 7 kalimah ini,akn d muliakn Allah & malaikat sekaligis akn d ampuni dosa-dosanya walau sebnyk buih di lautan..


  1. Bismillahhirrahmann irrahim
    • pada tiap2 hendk melakukn sesuatu
   
    2.  Alhamdullilah
    • pada tiap2 hbs melakukn sesuatu

   3.  Astagfirullah
    • jika tersilap mengatakn sesuatu yg buruk

  4.  Insyaallah
    • jika ingin melakukn sesuatu pda masa akn adtg

  5. Lahaulawalaquatqil ahbillah
    • bila tdk dpt m'lakukn sesuatu yg agk bert @ melht sesuatu yg bruk.

  6. Innalilah
    • jika m'hadapi sesuatu musibh @ mlht kematian

 7. Laailaahaillallah
    • bacalh s'pnjg siang & mlm s'bnyk-bnyknya..

Mudh2hn kita akn dpt b'sma2 mgamlakn...aku hrp sejht mner pon kita sepert syaitan,hantu & berperagai macm gampang..kita tidaq akn pernh sesekli melupakn pada pencipta kita iaitu Allah S.W.T..lmbt @ cept kita pasty akn kembali kpda nye.. sekirnye hty kita sudh mula untuk berubh..berubhlh skit demi skit...yg pasty perubhn kita dtg dry hty kita sendry....bukn nyer dry paksaan..aku rse korg pon same jerkn..mner sker paksaann..jdi..berubh lh ngn ikhlz...& dtg dry hty... Ibarat sekuntum mawar merah d pupuk embun pgy lalu d sinari suria indh bak pelngi, begitulh jiwa murni seseorg manusia..wah gitu...klas ko mak...

"SEKERAS-KERAS BATU DPT D HNCURKN OLEH TITISN AIR YG LEMBUT.. BEGITU JUA SEKERAS HATY DPT D TUNDUKKN OLEH JIRUSN KATA2 LEMBUT..."



1 comment:

  1. salam ramdhan..singgah cni..smoga kt sama2 trus mnuju ke arah kebaikn iAllah..even dri sndri ni pn masih terus berusaha ;) slmt berbuka!

    ReplyDelete