Thursday 7 February 2013

--HATIKU TERSEKSA!!!---

ASSALAMMUALAIKUM!!!

"KEKUATAN TIDAK DATANG DARI KEMAMPUAN FIZIKAL,TETAPI IANYA DATANG DARI SEMANGAT YANG TIDAK PERNAH MENGALAH"

Alhamdulilah,pejam celik dh masuk 4 mggu aku d seremban bgy menjalankm mision aku sbg pelatih jururawat..setelh 3 mggu aku besenag lenang menaiki van pergi ke kk Ampangan tpy sekrg nie mulalah rutin harian aku untuk mendaki bukit hospital seremban 2..mmg dry bwah bila lht...mcm dekn jer hospital 2..tpy cer try daki..mak ai naik pocah kpala lutut kaki asey nie..amboi..dh pandy dh cakp nogori nie..sat g  omak idin tpon kang puih dye dok telek fon nyer bb pkir  botoy ke idaq no ank dyer nie...sat g malu lakk omak din t ... bilo slah no kang.

Mggu pertama aku kojer kat  hosp mmg mcm2 dugaan yg aku hadapi, kerenah pesakit mmg sudh mnjdy lumrahlh..sepnjg aku praktikal itu mmg maslh pertamo nyo..kalau korang yg satu bidang ngn din..itu jugalh mslhnyo..jgn lh ko nk membongang nyo..kali nie 1st time aku dpt maslh pesakit yg amt unik & kelakar..pesakit aku nie dh tua dh...dh leh pggl onnyang dh..umur 80 tahun..aku dok interview dyer..cter nyer cter aku pon dok lh tnyer latar belakang nyer..sekali dye jwp ngn penuh semgt walaupun mcer 2 tersempot2 ngh pkai oxigen nyer...

PESAKIT:'isteri din 8,anak 21,cucu 20,cicit 24..bni mudo din 39 tahun..ank perempuan bawu dajoh 6.ekau bapo umo??'
AKU     :emmm umur saya??21 pak cik..
PESAKIT: mudo ekau..idin masuk minang ko mau??
#terus mintak izin & berlalu pergi#
mak aii risau aku ngn pak cik 2..dh lh ngn cincin dyer penuh kat jari  kemain beso lgy..agk2nyer lh ilmu nye pnoh kat dada 2..silap2 leh terpikat aku kat dyer..owhh idaqlhh..

Masalah aku lgy..aku sendry naik rimas,naik malu & sakit hty pon ader...setiap kali ader student2 M.A pasty tnyer aku nie awek tuuuutttt..smpi kn aku mmbetulkn ayt mker dry awek brtukar ke EX...kadang2 aku elakkn jer diri aku nie dari mnjwb soaln2 wartawan yg x bertauliah 2....smpi kn kata dyer 2 ader fair ngn org lain mse ngn aku..terasa diri aku nie amtlh terhina buat sementara d sbbkn terasa tertpu..tpyyy aku dh x mau pkir..xper maslh aku n dia biar aku n dia sahaja tahu..

Setiap kali aku nk pejmkn mata pasty aku akn terpikir.segala nyer yg aku lalui pasty ade hikmahnyer..kesabaran dalam menjalani kehidupan amatlh penting..waahhh gituu..kelas ko mak..hehe mner ader org yg hidup kat dunia nie x do maslh..semunyer pasty ader..

"HIDUP TAK SELALU SEPERTI YANG KAMU MAHU.. HAL BAIK DAN BURUK TERJADI SELALU, NAMUN SEMUA ITU TELAH DI ATUR TUHAN DENGAN AKHIRNYA YANG INDAHH"


No comments:

Post a Comment